Siirry pääsisältöön

Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on joulukuu, 2013.

Haasta keskivartalosi osa 2 - suosikkiliike jumppapallolla

Täältä löytyy keskivartalosarjan ensimmäinen osa. Toisessa osassa esittelen teille oman suosikkini jumppapallolla tehtävistä keskivartaloliikkeistä.


1) Asetu punnerrusasentoon reidet/sääret/nilkat palloa vasten. Kämmenpohjat ovat lattiassa hieman hartioita leveämmässä asennossa. Olkapäät ovat kohtisuorassa linjassa ranteiden kanssa. Mitä pienemmältä alueelta kosketat palloa, sitä raskaammalta liike tuntuu.

2) Rullaa suorassa linjassa reidet kohti rintakehää. Pidä katse lattiassa tai vastaavasti pyöristä niska viemällä katse polviin.
3) Palaa takaisin punnerrusasentoon.

4) Rullaa palloa vasemmalle ohi kainalon. Palaa punnerrusasentoon ja toista sama oikealle puolelle.
Liike on raskas, joten kannattaa tehdä aluksi esimerkiksi muutama viiden toiston (yksi toisto = rullaus eteen, rullaus oikealle ja rullaus vasemmalle) sarja kiinnittäen huomiota hallittuun tekniikkaan. Punnerrusasennossa tulee huomioida lapatuki sekä lantion asento: lantio pysyy selän kanssa samassa linjassa. Lantio tippu…