Siirry pääsisältöön

Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on tammikuu, 2014.

Välipalavinkki hektiseen arkeen

Vielä tällä hetkellä mun opiskeluarki on suhteellisen rauhallista, mutta ihan parin viikon sisällä alkaa taas perinteinen "liikuntalaisen elämä";kotona käydään ainoastaan kääntymässä ja nukkumassa. Myös syömiseen on aikaa hyvin niukasti (jos ollenkaan), joten laukusta täytyy löytyä pientä välipalaa hitaammassa tai nopeammassa vauhdissa syötäväksi :)

Yleensä mun laukun pohjalta löytyy hedelmiä tai välipalapatukoita, mutta sittemmin oon tykästynyt kuivattuihin hedelmiin. Kuivatut hedelmät ovat tiivis energiapakkaus vitamiineja, kivennäisaineita ja kuituja. Saman energiamäärän saamiseksi niitä tulee syödä huomattavasti vähemmän kuin tuoreita hedelmiä. Sen takia ne sopivat mainiosti nautittavaksi nopeana välipalana ennen liikuntasuoritusta tai pitkän liikuntarupeaman lomassa.

Kuivatuissa hedelmissä on tuoreisiin hedelmiin nähden huomattavasti pienempi vesipitoisuus (kuivattu ~20-30%, tuore ~70-90%), minkä takia ne myös säilyvät pidempään. Tämän takia ne myös sisältävät enemmän fr…

Haasta keskivartalosi - 30 päivän lankkuhaaste!

Löysin 30 day fitness challenges -sivustolta mukavan haasteen itselleni ja teille. Sivustolla on monia monia haasteita, mutta valitsin tämän, koska lankkuasento on ollut esillä mun haasta keskivartalosi -sarjan harjoitteissa. 

Ideana on tehdä yllä olevassa kuvassa näkyvä määrä lankkupitoa 30 päivän ajan. Liikettä voi helpottaa pitämällä polvet maassa tai vaikeuttaa asettamalla levypaino yläselän päälle. Muistakaa kuitenkin vahva keskivartalo, ettei selkä pyöristy ja lantio tipahda alas.
Let's Go!
Kuka muu on mukana? :)
-Marjut