Siirry pääsisältöön

Kesäkuulumisia

Blogi on viettänyt ilmeisesti pitkää kesälomaa samalla kun omistaja on tehnyt kesätöitä. Tässä pitkästä aikaa kuvien avulla kuulumisia kesän varrelta :)


Oon pyrkinyt nauttimaan vapaapäivistä olemalla mahdollisimman paljon ulkona, koska töiden puolesta kesä menee sisällä ollessa. Oon muun muassa hoitanut meidän kivaa pientä puutarhaa, rullaluistellut muutaman kerran ja nautiskellut lenkkeilystä lähimetsässä. Vastapainona jotkut vapaapäivät tulee vain oleiltua kotona ja sisällä aivot narikassa.. ;)


Meidän nykyisessä asunnossa on pieni piha, mutta se osoittaa suoraan yleiselle tielle, joten en oo ihan hirveästi viittinyt siellä pomppia ja heilua. Vanhempien luona vieraillessa voin kuitenkin aina tilaisuuden tullen heittäytyä villiksiä ja temppuilla - lääniä nimittäin riittää! Tällaisten hetkien jälkeen alan aina haaveilla omakotitalosta ja isommasta pihasta...


Kesän aikaan muistan myös normaalia useammin hoitaa ihoani "spesiaalikeinoin", vaikka juuri kesäisin se on huomattavasti paremmassa kunnossa kuin talvisin. Maybeautyn kanssa aikoinaan yhteistyössä saatu The Inredible face mask on mulla edelleen säännöllisesti kerran parissa viikossa käytössä. Oon tykästynyt tähän kovasti!


Tämä kesä on valmistumisen myötä ollut unelmien toteuttamisen aikaa ja riskinottoa. Oon hakenut töitä unelmien työpaikasta (ja saanutkin niitä!) ja lisäksi varattiin miehen kanssa reissu Roomaan elokuun lopulle. Ollaan Pariisin reissun jälkeen haaveiltu kaupunkireissusta Roomaan ja nyt päätettiin se kolmevuotispäivän, mun valmistumisen ja tulevaisuuden suunnitelmien kunniaksi toteuttaa - huippua! Elokuussa mennään, vinkit sinne ovat tervetulleita (:


Vietettiin mun valmistujaisia toukokuun loppupuolella ja mun isovanhemmat antoi mulle ehkä kaikkien aikojen kallisarvoisimman lahjan. Tottakai aina on mukava saada rahallisesti arvokkaita lahjoja, mutta oon vielä enemmän kiitollinen jos huomaan, että lahjan takana on hieno ajatus tai tarina. Oon nuorempana saanut paljon pokaaleja urheilukisoista, mutta tämä pokaali on ehdottomasti kallisarvoisin pokaalini. Mun paappa oli ostanut tämän pokaalin, kun menin opiskelemaan Jyväskylään vuonna 2012 ja nyt viisi vuotta myöhemmin sain sen valmistujaislahjaksi. Hän oli säilyttänyt sitä viisi vuotta kaapissa muiden tietämättömissä. Oon isovanhempien ensimmäinen lapsenlapsi, joka valmistui yliopistosta. Proud grandparents ♥


Kesällä lämpimään aikaan keho alkaa aina vaatia mahdollisimman raikasta ruokaa ja tänä kesänä vesimelonit ovat olleet mun mielestä erityisen hyviä ja niitä onkin tullut ostettua kaupasta useampaankin otteeseen! Jottei tämä kuva antaisi turhan ruusuista kuvaa, niin hyvin usein myös jääkaappi ammottaa niin tyhjänä molempien työkiireiden takia, että nuudelia on tullut syötyä ihan kyllästymiseen asti :D Tasapaino ennen kaikkea!

Ootteko vielä kuulolla? Mitäs teidän kesään kuuluu? :) Voitte seurata mua Instagramissa (marjuttrr) - sinne yritän päivitella kesäkuulumisia hieman useammin!

♥ Marjut

Kommentit

  1. Ihana toi pokaali-idea ja ihana pappa!

    VastaaPoista
  2. Moi!

    Ootko siis ihan liikunnanopettajan töitä löytänyt vai jotain vastaavaa? Entä osaatko sanoa miten vaikeaa töiden löytäminen alalla on, onko esim muut opiskelijakamut jo löytäny paikkoja? En ainakaa MOL:n sivuilta kauheesti löytäny paikkoja vai onko ne sit kiven alla :o

    Kiitti blogista ja vastauksesta etukäteen, harkitsen ite samaan paikkaan hakemista, kunhan saan vähän treenattua noita lajeja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Kiitos kommentista ja kiva kuulla että oot kiinnostunut liikunnalle hakemisesta :)
      Mun tuleva työ ei ole suoranaisesti opetustyötä, mutta hyvin lähellä kuitenkin! Olet ihan oikeassa, että vapaita virkoja/paikkoja ei ihan hirveästi ole ja suurin osa painottuu pääkaupunkiseudulle. Tärkeää on kuitenkin olla itse aktiivinen ja olla avoin lyhyillekin sijaisuuksille ja tätä kautta on mahdollisuus päästä eteenpäin pidempiin työtehtäviin :) täytyy vain muistaa, että kouluissa opettaminen ei ole ainoa työ, mitä LitM voi tehdä. Moni meistä valmistuneistakin tekee tutkinnollaan muuta kuin opetustyötä! Mieli ja sydän avoinna siis - tekeville on aina työtä :)

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥