Siirry pääsisältöön

Liikunnan fiilistelyä ja tulevaisuuden suunnitelmia

Tulin hetki sitten salilta ja palkkaria juodessa tuli sellainen olo, että nyt on aika kirjoitella fiiliksiä blogiin. Otin noin kuukausi takaperin jäsenyyden Fitness24sevenille ja siitä lähtien oon kokenut pientä uudelleen ihastumista saliharjoitteluun. Oon kokenut läpi monta erilaista "treenitapaa", mutta nyt tuntuu että oon vihdoin päässyt mulle ideaalin treenaamisen tahtiin.

Ihan ykkösjuttu mun saliharjoittelussa on ollut se, että en tee minkään ohjelman/ohjelmien mukaan. Mulla on tietynlainen jako (joka tosin sekin hyvin muuttuvainen), mutta liikkeet päätän aina fiiliksen mukaan. Oon huomannut, että tällä hetkellä mua innostaa eniten vain salitreenin tuoma hyvä fiilis ja olo ja sen mukana tuomat mahdolliset ulkoiset muutokset eivät ole enää pääasia miksi käyn salilla. Tämän ajattelutavan omaksuminen on tuonut niin paljon lisää energiaa ja vapautta treeneihin! :) Nykyään saatan säätää ihan kaikkea omaani jopa koko treenin ajan. Joskus on sellaisia päiviä, että menen tukka putkella liikkeestä toiseen ja toisinaan taas oon lähes joka liikkeen välissä parhaimmassa (tai pahimmassa, miten kukin sen näkee) tapauksessa seisomassa päälläni tai treenaamassa jooga-asanoita. Call me crazy, mutta motivaatio pysyy kummasti ihan eri tavalla yllä! 

Tänään harjoittelun pääpaino oli jaloissa ja treeni sisälsi:

Supersarjana bulgarialainen askelkyykky ja suorin jaloin maastaveto 4 sarjaa, 12 toistoa
Pakarapotku 4 sarjaa, 10 toistoa
Supersarjana polven ojennus ja koukistus laitteessa 4 sarjaa, 12 toistoa
Loppuun vielä kyykkykävelyä kuminauhan avustuksella 4 sarjaa 30 toistoa

Tämän lisäksi tein tietysti alkuverkat ja loppuverkat, jotka teen hyvin vaihtelevasti joko aerobisissa laitteissa tai omalla kehonpainolla. Vaikka en aio postailla tänne omia saliohjelmia jatkuvalla syötöllä niin aion kirjoittaa silloin tällöin joitakin ohjelmia inspiraation lähteeksi! Ehkä jossain vaiheessa kuvailen myös treenivinkkejä Instagramin puolelle, mitäs sanotte?

Saliharjoittelun ohella oon viime aikoina pohtinut paljon omia vahvuuksia ammattini näkökulmasta ja pyrkinyt löytämään asioita, joissa olen vahvoilla ja joiden osaamisesta voisin mahdollisesti antaa palan myös teille lukijoille ja seuraajille. Nykyään liikuntavinkkejä on tarjolla niin mahtipontinen määrä (positiivinen ongelma tietysti!), että haluaisin omalta osaltani kohdistaa tulevia vinkkejä jollekin tietylle osa-alueelle. Tiedän olevani suhteellisen taitava kaikenlaisessa temppuilussa ja oonkin miettinyt, että olisiko tämän kastin vinkeille kysyntää? Esimerkiksi vinkkejä päälläseisonnan/käsilläseisonnan/sillan -you name it- oppimiseen. Heittäkääpä kommenttia boksiin, niin katsotaan josko osaisin vastata teidän tarpeisiin!

Nyt kun mulla on kesäloma menossa, haluaisin näkyä blogin puolella taas aktiivisemmin. En lupaa mitään tiettyä rytmiä, mutta pyrin olemaan aktiivisempi kuitenkaan turhaa stressaamatta. Muutamia aiheita onkin jo luonnoksissa odottelemassa. 


Hei just sinä! Kiva jos palasit tänne pitkästä aikaa lukemaan uuden postauksen ja toivottavasti nään sut pian uudelleen! Seuraavaa tapaamista odotellessa olisin kiitollinen, jos jättäisit kommenttiboksiin päivän fiilikset ja kertoisit millaisia vinkkejä toivoisit mun tulevaisuudessa jakavan! ♥

kuva: pinterest

♥ Marjut

Kommentit